09368615760

وردپرس چیست؟|ویژگی های سیستم مدیریت محتوا وردپرس ؟

دسته بندی ها: اطلاعیه‌ها 1314 بازدید

 

وردپرس چیست؟

وردپرس در ابتدا یک سیستم وبلاگ‌‌ ‌‌‌‌‌‌نویسی رایگان بود. که امکانات بسیارخوبی را در اختیار کاربران قرار می داد. بعد از مدتی به صورت یک سامانه مدیر محتوا توانست به  مدیریت محتوا سایت ها اضافه گردد.همچنین شامل تعدادی زیادی قالب و پوسته های متنوع رایگان است . با استفاده از افزونه ای وردپرس می توان بخش های مختلفی را به سایت اضافه کنیم . همچنین می‌توان بدون نیاز به مهارت برنامه‌نویسی یک سایت به راحتی راه اندازی کنیم.

آیا می شود با استفاده وردپرس سایت های متنوعی ساخت؟

وردپرس در سال های ابتدایی خود برای سایت های وبلاگی استفاده می شد. اما پس از مدتی با طراحی و کدنویسی افزونه ها و قالب های حرفه ای  عرضه شد.امروزه ما با قالب های متنوعی روبه رو هستیم.هرقالبی که بخوایم مانند وبلاگی،شرکتی،شخصی،خبری در دست رس ما قرار دارد.

حالا ما قصد‌ داریم در این مقاله به زبان راحت تری به شما بگیم وردپرس چست؟ و چه کارایی داره پس با ما همراه باشید در ادامه .

وردپرس یک نرم افزار رایگان و متن باز است . متن باز یا Open Source بودن به این معنی است.که ما به راحتی می تونیم این نرم افزار ویرایش کنیم. در واقع همین متن باز بودن ،باعث انعطاف پذیری بسیار شده است. اگه دانش برنامه نویسی داشته باشیم، به راحتی می توانیم قالبی رو شخصی سازی کنیم. و این یکی از محبوبیت بسیار وردپرس در بین افراد است.

این سیستم مدیریت محتوا ویزگی های زیادی دارد. از مهم تری ویزگی های اون می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

امنیت بالای این سیستم محتوا  ،سئو قوی یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد. همچنین رسپانسیو یا واکنشگرا بودن ( سایت در تبلت و گوشی های هوشمند در ابعاد مختلف به درستی نمایش داده می شود.) سازگاری با زبان فارسی ،بروزرسانی پی در پی برای امنیت و رفع باگ های موجود. انتخاب قالب دلخواه از بین قالب های موجود. و همچنین داشتن قابلیت بک آپ گرفتن .

جایگاه وردپرس در بین سایت ها معتبر

با اطمینان می توانم بگویم اکثر سایت های جهان از سیستم وردپرس استفاده می کنند. طبق آخرین امار موجود ۳۰ درصد از سایت های جهان از این سیستم استفاده می کنن و این آماربسیار خوبی است.

وردپرس چیست؟

امنیت سایت وردپرس چقدر است؟

یکی از ویژگی ‌های که نام بردیم امنیت سایت بود. بالا بودن امنیت در سایت خیلی خیلی خیلی مهم است. اگه امنیت سایت پایین باشه تمام زحماتی که  برای سایت کشیدیم به یک باره هدر می رود . از یک طرف دیگر اگه وب سایت هک بشه خسارت های مالی زیادی متحمل می شویم ،همچنین اعتبار برندی که ساختیم از بین میره و هکر ها به راحتی میتوانند اطلاعات کاربران سایت رو در اختیار داشته باشند. وردپرس امنیت بالای داره اشاره کردیم که اکثر سایت های جهان از این سیستم محتوا استفاده می کنند. فیسبوک از سایت وردپرس استفاده می کند و فکر نمی کنم تا الان مشکلی برای این سایت به وجود آمده باشد.

هزینه نصب وردپرس

یکی از دیگه از ویژگی های که دارد اپن سورس بودن سایت است،از مزیت های اپن سورس بودن این است که سازنده اون تمام کد ها رو رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد همین طور که قبلا  گفته شد این سیستم کاملا رایگان بوده و میتوانین به راحتی دانلود کنید.

نصب وردپرس بسیار آسان است. دانلود واجرای آن ۵ دقیقه زمان می برد. حتی یک  فرد غیر حرفه ای قادر به نصب می باشد. پنل مدیریتی بسیار آسانی دارد. و می توانیم به راحتی بخش های مختلف سایت رو بدون حتی یک خط کد نویسی تغییر دهیم .

بروز رسانی وردپرس

وردپرس هر چند وقت در فاصله زمانی نسبتا کم بروز رسانی می شود و در هر بروز رسانی قابلیت های جدیدی به سایت اضافه می شود ،و نسخه جدید به صورت کاملا رایگان در اختیار قرار می دهند ، این بروز رسانی های متداوم علاوه بر اینکه امکانات بسیار جدیدی را در اختیار قرار می دهد همچنین باعث بالا رفن امنیت سایت می شود.

نکته ای که باید بگم این است که برای استفاده از سیستم مدییت محتوا این افزونه کافیست یک هاست و دامنه خریداری کرده و حتما دقت داشته باشید که هاست وردپرس باشد.

برای دانلود آموزش کار با وردپرس کلیک کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *